woensdag 13 juni 2012

Op de fiets.

Het kleine meisje heeft een fiets. 
Nou heeft ze die fiets al een tijdje, en fietste ze er al lustig op los. 
En wij hadden gezien haar motoriek goede hoop dat zij snel zou leren fietsen zonder zijwielen. 
Bovendien dachten wij, fietsten grote broers al op 3 jarige leeftijd zonder. 
Dus toen een grote broer een zijwiel brak leek ons dat een uitgelezen kans dat kleine meisje eens te leren fietsen.
Ha, fout.
Kijk hier lacht ze nog :-)
Ze kwam met allemaal bizarre eisen. Dat we achteruitlopend het stuur vast moesten houden.
En de een na de ander haakte af.
Het is ook niet niks om rond te lopen met een krijsende deerne.
Dus zochten we naarstig naar vervangende zijwielen.
Maar deze kwamen niet op de grond, en krijste ze dat de fiets teveel wiebelde.
En zo stond de fiets in de tuin, ongebruikt, te wachten.
Te wachten op een klein meisje die zou willen fietsen zonder zijwielen.
Of totdat wij tegen goed passende zijwielen aan zouden lopen.
Want je hoort het al, fietsen staat niet op een heel hoog pitje.
Maar toen het vriendinnetje zonder zijwielen naar school kwam fietsen, sprak dat het kleine meisje wel aan. En ze vertelde trots aan eenieder die het wou horen van haar roze fiets, zonder zijwielen.
Maar hoe we ook teemden en fleemden. Er werd niet gefietst.
We beloofden zelfs een kado, en ze zuchte ok, en deed een halfslachtige poging.
Fietste al krijsend 10 meter, en zei mag ik dan nu mijn kado?

Vanmorgen liep ik naar school, met naast mij een zingend en fietsend meisje. Weliswaar met zijwielen, dat dan weer wel.

17 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke pretletter is het toch. Ze heeft groot gelijk. Better safe than sorry.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha geweldig verhaal,
    komt wel goed schatje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 't Zit tussen de oren, da's duidelijk!
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach, tegen de tijd dat ze naar de middelbare gaat kan ze het heus wel zonder zijwieltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach... mijn zoon leerde pas begin groep 3 fietsen... op de "speciale" fiets van een vriendje... want daar hadden al heel veel kinderen op leren fietsen... hij fietste er zo op weg! Komt dus wel goed... kan alleen even duren! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het kleine meisje heeft een eigen willetje! Niet raar staan te kijken als ze volgende week ineens zonder zijwielen wil fietsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihi, dat klinkt een beetje zoals ik heb leren fietsen! Ik had al heel lang zijwieltjes die eigenlijk helemaal niet de grond raakten, maar zonder fietsen deed ik echt niet!
    Op de camping heeft mijn opa mijn geholpen...hij hield me vast in de nek, maar wat ik niet had gezien is dat hij ook een wasknijper in m'n nek had gedaan...dus toen fietste ik zo weg in de veronderstelling dat mijn opa achter me liep :)
    Maar volgens mij is dit dametje wel een pittig ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hahaha….
    heel herkenbaar…
    een echte meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha wat een meid ;)
    En straks, als ze dr zelf zin in heeft, zo wegfietsen zeker....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Komt goed! Ze zal écht wel zelf fietsen als ze 18 is, geloof me maar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. It's a real girl-met eisen. Yes-I like her en ooit...kan ze fietsen zonder zijwielen-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het komt wel hoor. Geduld! Zal ik jou eens wat verklappen: mijn zoon van acht kan nog niet fietsen. het is ook eng en als je motoriek nog niet ver genoeg is ...

    Mooie foto!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je even langs kwam, ik ♥ reacties!!